Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Blokrevisie 75sx

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bbrother
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2012 5:56 pm    Onderwerp: Blokrevisie 75sx Reageren met citaat

Mogge Wink\r\n\r\nIk ben benieuwd of iemand een indicatie kan geven, wat het tegenwoordig kost om een 75sx blok te reviseren. Mijn rooie staat nog steeds op stal en zal niet meer starten.\r\n\r\nDestijds moesten sowieso de klepseals vervangen worden, maar het blok is goed vettig dus eigenlijk moeten alle pakkingen worden vervangen en het blok wat schoongemaakt. Verder lekte hij geen olie nog.\r\n\r\nInteresse is er niet in, dus ik wil hem graag weer oplappen motorisch om er evt weer in te kunnen rijden.. Wellicht heeft er iemand zin in een project (ruilen tegen euro's).\r\n\r\nGr\r\nJavier
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2012 11:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoezo zal die niet starten? Een sx die niet start moet ik nog meemaken Wink\r\n\r\nMaar wil je de complete motorpakkingen vervangen of alleen de klepseals en nokkenashuis pakking (die lekken meestal)?\r\n\r\nKlepseals kosten een paar euro per stuk (8 nodig) en de pakkingen iets van een 10-15 euro bij elkaar.\r\n\r\nVervangen van de klepseals is het meeste werk maar als je de nokkenas er toch af haalt wel goed te doen. Je zou het met perslucht via het bougiegat kunnen doen, daardoor hoeft je cilinderkop er niet af. Anders is het wel wat meer werk. Reken op een dagje werk inclusief koffiepauzes en het blok afspuiten enzo (kan het beste met een stoomcleaner).\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart
bbrother
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik zou natuurlijk een volle accu mee kunnen nemen, en hem proberen te starten.\r\nIk sta alleen niet in voor de gevolgen voor het milieu Wink\r\n\r\nMijn probleem is dat ik hier aan de straat niet kan sleutelen, parkeer plaats vinden is al een kunst op zich. Ik heb de mogelijkheid tot eind december om de auto op te halen met een ambulance.\r\n\r\nIk zoek liever iemand die zich verveeld en wat wilt bij verdienen voor de kerst en het goed doet, zodat hij weer een paar jaar kan rijden Smile
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Milieu? Die cabrio van Jelte startte ook prima met een hulpaccu en die hal stond daarna blank met blauwe rook Wink\r\n\r\nProbleem voor mij is in ieder geval de tijd en ruimte. Ik heb mijn garage vol staan nu en eerlijk gezegd de komende tijd weinig tijd voor dit soort klusjes. Ik krijg de winterbanden monteren nog niet eens goed ingepland bij mezelf Wink \r\n\r\nMaar wat moet er voor de apk nog meer gebeuren? Want ik zag dat de voorruit een barst had en dat er roest aan de wielrand achter zat. Misschien eerst een voorkeuring laten doen om er achter te komen of het financieel nog de moeite is misschien? Of schop ik nu tegen het zere 'uno' been? Very Happy\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2012 10:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb je auto ook even vluchtig bekeken met Marco een tijdje terug. \r\n\r\nZoals Bart al zegt, dat blok is je minste zorg, dat ding start wel. Maar juist de carrosserie en de algehele staat van de uno is waar je moet gaan kijken of je daar de moeite in wilt steken. \r\n\r\nBlok wil ik je wel bij helpen, klusplek heb ik ook niet, maar daar is altijd wat op te vinden. Blok compleet reviseren...hoever wil je gaan, in orde maken, nieuwe riempjes, klepsealtjes en dergelijke , 100-150 euro. Of trek je het blok volledig uit elkaar? Dan ga je serieus reviseren en dan zou ik de koets eerst aanpakken. \r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nDaniŽl
bbrother
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2012 3:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee hoor, niks tegen een zeer been.\r\n\r\nDe kosten om de Uno motorisch op te lappen, is het zolang dat rond de paar honderd euro zit mij wel waard.\r\nDat is voor mij goedkoper dan een nieuwe, en kan ik weer met mijn carpc spelen Wink Schiet me net te binnen dat ik daar best een SSD in kan steken.\r\n\r\nIk heb de Uno eind oktober gezien, toen ben ik weer eens op de koffie gegaan bij Jos. Tsja stoffig, maar moet zeggen dat ik eerlijk gezegd niet veel roest hem gezien maar dat kan natuurlijk onder de huid zitten.\r\n\r\nJa, lastig, zodra ik een handige klusjesman kan vinden haal ik hem uit de stal.
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2012 4:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tijd is een probleem heb zelf een Uno die al twee jaar zijn accu leeg trekt, en nog geen tijd om te zoeken waar het aan ligt. nieuw geintje trekt scheef bij hard remmen.\r\nEn houd soms even in bij plankgas gasklep is 750 Ohm
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: