Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Het is weer feest...
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2012 5:44 pm    Onderwerp: Het is weer feest... Reageren met citaat

Heren/dames, het is weer feest onder de kap.\r\n\r\nUnootje start op drie cilinders gisteren, was vrij snel over. Gisteren naar huis toe gereden, liep de motor te heet. Gestopt, koelvloeistof stond bijna droog, terwijl ik 2 weken geleden alles nog netjes had afgetopt. Koelvloeistof toegevoegd, laten ontluchten, rustig naar huis gereden. Vandaag naar mn werk, zelfde riedeltje, op 3 cilinders starten, gaat over, temperatuur prima. Ga net rijden, temperatuur weer te hoog, en koelvloeistof weer zo goed als verdwenen. Ik kijk aan de binnenkant van de oliedop, en zie daar de befaamde witte smurrie. Ik ben bang dat t weer de kop is, heeft er iemand nog een zinnig ander idee? \r\n\r\nIk vrees met grote vrezen... Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2012 9:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Instant update!\r\n\r\nNog een keer goed laten ontluchten, toen "spuugde" het blok ineens een goede 1,5 liter aan koelvloeistof naar buiten, mooie plas op de oprit. tijdens het ontluchten bijgevuld, rustig nog even laten staan.\r\n\r\nNet 35 km gereden, temperatuur weer stabiel, lijkt allemaal weer in orde. \r\nHet starten op 3 cilinders blijft wel aanwezig, kan dit misschien de verdeler zijn? Mn vader begon over dat dat een bekend kwaaltje was in deze tijd van het jaar. Enige tips op dit gebied?
Terug naar boven
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 2:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben toch bang voor de koppakking. Kop gevlakt de vorige keer? \r\nKan ook nog je thermostaat zijn, maar meestal blijven is open staan als ze stuk zijn.\r\n\r\nGr. Bart
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 3:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is een volledig ander blok in gekomen... nu is ie echter qua temperatuur weer stabiel, alleen het starten op 3 cilinders blijft. na het eerste maaltje optrekken is dit ook weer weg. enig zinnig idee wat dit zou kunnen zijn?
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 4:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jahoor, zinnig antwoord:\r\n\r\nje koppakking is lek, duidelijk. (Bij een fireblok gaat dat vrij makkelijk)\r\n\r\nAls je auto koud is drupt koelvloeistof in een van cylinders en dat zorgt voor het starten op 3 poten. Dat water spuugt hij met een paar omwentelingen eruit (goed voor je blok is het trouwens niet) en door het uitzetten van de metalen bij het warm worden van je motor wordt het lek deels dichtgeknepen, en rijdt je dus weer rond maar verlies je wel koelvloeistof.\r\n\r\nTijd voor een nieuwe koppakking. Met een beetje handigheid hoeft dat niet zo duur te zijn. \r\n\r\nEen koppakkings setje kost 50 euro (Merk Payen!,belangrijk! andere setjes zijn goedkoper, wordt je ook niet blij van) Ik heb evt een klepveertang voor je te leen, om je kleppen schoon te kunnen maken en klepsealtjes te vervangen. Olie ben je 20 euro aan kwijt en koelvloeistof is ook niet te duur. Kopbouten zou ik wel vernieuwen kosten 10 euro. \r\n\r\nVoor een euro of 100 heb je je auto snel weer mobiel. \r\n\r\nBij een budget reparatie kun je distributieriem hergebruiken, is niet aan te raden, maar kan je bij een Fire-blok rustig doen. \r\n\r\nGereedschap\r\n- Fiat vraagbaak\r\n- goede doppenset en een zooitje steeksleutels\r\n- momentsleutel\r\n- gezond verstand.\r\n\r\nSucces! (mocht je wat nodig hebben oid laat maar ff weten)
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 5:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanks voor de tips, ik heb al even wat zitten zoeken. Punt voor mij is nu een beetje, de auto die de hele Uno-gekte heeft aangestoken, het oude Unootje van mn moeder, staat weer te koop.\r\n\r\nT autootje is in absolute topstaat, dus ik twijfel nu heel erg of ik hier nog geld in ga steken, of in het Unootje wat ik eigenlijk altijd al wilde hebben..\r\n\r\nhttp://www.autowereld.nl/fiat/uno/1.1-i.e.-apk-t-m-24-04-2013-4127699/details.html
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 8:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

als de auto het nog waard is, kun je hem altijd nog repareren en verkopen.
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 9:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat wordt nu het project, hij staat bij een garagist die een bekende van mijn vader is, we gaan proberen zo iets van een dealtje te vormen. Morgen meer informatie!
Terug naar boven
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 11:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vijfdeurs, zeldzaam helaas zijn de achter deurtjes vaak knapperig
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2012 12:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze zijn dus nog erg fris! \r\n\r\nKleine toelichting:\r\n\r\nDit autootje is van mijn moeder geweest, ze heeft m in 1995 aangeschaft. In dit autootje heb ik op mn 16e voor het eerst leren rijden. Mijn moeder heeft in 2007 een nieuwe Panda aangeschaft (italiaans, it runs in the family), omdat deze veiliger is. De auto is toen via een lokale handelaar op verzoek naar een oudere dame gegaan, die er in 5 jaar tijd krap 16000 km mee heeft gereden. Het autootje verkeert dus in zo goed als nieuw staat, en staat nu 2 dorpen verderop weer te koop. Vandaag al even wezen kijken, en het is een beaty. Het is nu afwachten wat er verder gaat gebeuren, maar mn vader en ik willen de auto weer in de familie hebben.
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2012 1:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Autootje gaat niet door, erg jammer. De (hufter van een) verkoper heeft m, ondanks andere afspraken, toch verkocht, tot grootse woede van mn vader, die de man persoonlijk kent.\r\n\r\nToch maar op zoek naar een koppakkingssetje, zijn er mensen die er nog hebben liggen? Of een goed adres hebben waar ik voor weinig een pakkingssetje weg kan halen? Dit unootje gaat nog niet ten onder...
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2012 11:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon bij de automaterialenzaak of bij de fiat dealer Smile\r\n\r\nMisschien kan Michiel (autofficina Soest) je helpen aan een origineel setje met wat korting.
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2012 7:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan niet in je beurs kijken, maar koop niet een koppakking van 2 tientjes, das echt troep. 50 euro dan heb je een setje en dan heb je ook in en uit laatspruitstukpakking erbij...die heb je toch nodig. Merk Payen of Fiat origineel.
Pretpet
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2012 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Weer een Uno naar de haaien. Wedden dat het een auto wordt waar van apk naar apk wordt gereden zonder enig onderhoud. Binnen de kortste keer gaan het ding weer weg gooien.\r\nZo is het leven helaas.\r\n\r\nPeter Wink
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2012 1:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

50 euro is het probleem niet, dat gaat wel goedkomen. Ik ga morgen (tijdens bedrijfsuitje) even proberen een collega aan de oren te trekken om te kijken of hij er mee aan de slag zou willen, hij weet hoe het ECHT goed moet, dat heb ik liever dan dat ik t zelf niet niet goed doe en over een paar duizend km weer aan de kant sta Smile Morgen even langs de Brezan onder werktijd, die kunnen aan beide komen, bedankt voor de tips! De collega doet het meestal voor "jij regelt de onderdelen en schuif me maar een bak bier toe", dus fingers crossed dan maar Wink\r\n\r\nJup, dit is zo verschrikkelijk zonde, t was echt nog een supermooi unootje, en die gaat nu wss volledig afgeragd worden. erg erg pijnlijk..\r\nMaar ach, die van mij blijft nu wel behouden, en elke is er 1!\r\nIk hou jullie allen op de hoogte Wink
Terug naar boven
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2012 11:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Positief blijven.\r\n\r\nEr kan nu gespaard worden voor een mooie rode 1.4 turbo
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 2:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Unootje gaat nog niet weg, en de spaarrekening groeit gestaag Wink\r\nCollega wil het wel doen, maar dan wel met fatsoenlijk vlakken (to be sure). Hij wil t in 2 weken doen, om te zorgen dat t allemaal netjes gebeurt, dus als het goed is rijdt t schatje tegen eind oktober weer! Ga m zelf openhalen waarschijnlijk, en hij zet t hele zooitje weer in elkaar (waarbij ik zelf even goed ga meekijken)\r\n\r\n@Marco, hoezo rij je er zelf niet meer in trouwens?
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 8:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

2 weken?? Dat is wel errug rustig aan Wink
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2012 8:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Alleen op zaterdag heeft ie tijd he, dus we trekken m open op zaterdag, doordeweeks zit ik in wageningen, hij laat m ondertussen vlakken, zaterdag erop ben ik weer terug, in elkaar zetten. Iets met een baan enzo, kinderachtig he! lol
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2012 10:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

2 weken klinkt lang, maar als de klus binnen 2 dagen gedaan wordt...das lekker snel! lol \r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(zulke collega,s moet je zuinig op zijn Wink )smurf
Bart

BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2012 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan binnen 2 uur als je alles bij de hand hebt Wink
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Okt 06, 2012 5:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, update, het is geregeld, al moet ik nog even geduld hebben!\r\n\r\nPakkingssetje geregeld (Peyan, zoals werd aanbevolen! Smile)\r\nKopbouten, oliefilter, de hele rambam, alles ligt volgende week klaar.\r\nOver twee weekenden gaat alles eraf op vrijdag, zaterdagochtend kop laten vlakken bij een adresje voor wennig, zaterdagmiddag kop er weer op en dan hopelijk weer het beest(je) tot leven wekken. Totale kosten onderdelen eurootje of 120, 130, collega wil 50e hebben, vlakken kon ie regelen voor een paar 10tjes, dus ik hoop dat ik rond de 200 eindig. Je kunt het inderdaad zelf doen, maar ik wil het nu echt goed hebben, ben t gekuteen beetje zat. Zo, goed weekend allemaal, voor mij schijnt t zonnetje weer lekker vandaag!
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2012 2:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch mooi dat je om je heen zulke mensen heb rond lopen,en die je dan ˇˇk nog voor wat geld en bier weer op weg helpen, you lucky man thumbsup2 \r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(Úcht goede vrienden zijn dun gezaaid, dus wees er zuinig op!)smurf)
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 3:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, echt ideaal, nooit gedacht dat mn werk zo van pas zou komen. \r\nIk zat te denken om gelijk een mooi sportfilter te monteren (deze blauwe kap zijn beide klemmen van vertieft, ziet er gewoon prutserig uit). Heeft dat voordeel? Ik had zitten kijken naar een K&N filtertje, leek me wel strak!
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 9:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Maakt een hoop herrie en je levert flink aan verbruik in heb ik ooit horen vertellen Smile\r\n\r\nMijn advies: lekker origineel houden. Investeer dan in een leuk uitlaatje als je een sportiever geluid wil lol (en een spaghetti spruitstuk als je ook wat meer vermogen wil)
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2012 9:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Doe niks bij een Fire, hoop herrie, meer verbruik klopt allemaal. \r\n\r\n(ik weet trouwens dat een hayabusa uitlaat bij dit blok heel fijn klinkt, wel een gevalletje meer show dan go, maar wel de moeite)
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2012 11:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hahaha, een hayabusa? Hoe kom je er op, heerlijk. Ga wel even kijken wat ik kan vinden, bedankt voor de tips!
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2012 9:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Luc oudev\r\n\r\nis DIT niet die uno die je wilde kopen?
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2012 10:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, lijkt er wel verdomde veel op! kenteken van die Uno was GFBZ87, ietsje ouder dus!
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2012 11:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hierbij trouwens het dispuutsfilmpje dat mn autootje het leven heeft gekost. Te zien op 0:30, met de dispuutsaanhanger.\r\n\r\nhttp://www.youtube.com/watch?v=lZTO-3F75dU
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: