Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Continu hoog toeretal 1.1fire 1994

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2012 11:20 pm    Onderwerp: Continu hoog toeretal 1.1fire 1994 Reageren met citaat

Ik ben al even aan het tobben met cabrio nummer 2. Rijdt perfect, alleen blijft stationair toeren continu op zo'n 2000 toeren joelen.\r\nOpgevallen was al dat de witte kabel van de stappenmotor door de vorige eigenaar door geknipt was, waardoor de motor juist een te laag toerental had.\r\nStappenmotor is gecontroleerd, en gewisseld met een ander. Gasklephuis gereinigd, slangen gecontroleerd, vacuum vervroeger was al defect, dus vervangen. Andere computer geprobeerd. Ontsteking staat op tijd.\r\nPennetje op hendel van gaskabel (die tegen stappenmotor komt) terug gedraaid. Het vreemde is dat stappenmotor verder door computer bijgesteld wordt. Dus regeld bij. Ook wanneer je start. Toerental blijft op gelijke hoogte tov eerdere diagnose.\r\n\r\nHeeft iemand nog sugesties.\r\nBy the way, motor is voorzien van zo'n Milieusysteempje waardoor brandstof dampen worden afgezogen.
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster


Geregistreerd op: 13 Aug 2003
Berichten: 2881
Woonplaats: Schijndel (NB)

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2012 9:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Reset ook uitgevoerd neem ik aan?
_________________
Uno Turbo Project (1992) -> www.roestemmer.nl\r\nFord Focus 1.6 16v Futura Wagon (2005)\r\nFiat Punto 1.2 16v HLX 5deurs (2000)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2012 12:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Reset is automatisch uitgevoerd na wisselen van computer.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
basjeturbo
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 20 Aug 2003
Berichten: 1061

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2012 10:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

niet gewoon stelschroef voor toerental op gasklephuis/inlaatspruitstuk?\r\nstand gasklep niet volledig 0?
_________________
Diverse onderdelen Uno turbo te koop mail me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2012 11:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Stappenmotor komt tegen stelschroef aan. Ondanks dat deze naar nul is gezet, regeld de deze weer terug naar hoge toeren. Ik vermoed dat de computer ergens geen juist signaal krijgt, en daar door toeren omhoog zet.\r\n\r\nEen ding is ook nog opgevallen. Bij langdurig remmen, dus lang voet op pedaal houden zakt pedaal steeds verder weg. Hiervoor is vacuum slang naar rembekrachtiger gecontroleerd, maar lijkt in orde. Ik heb beide problemen in een verband gezien.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2012 8:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Slang kan wel goed zijn, maar rembekrachtiger kan natuurlijk ook hemelen zijn.
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
basjeturbo
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 20 Aug 2003
Berichten: 1061

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2012 5:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

vacuum test
_________________
Diverse onderdelen Uno turbo te koop mail me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2012 9:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Rembekrachtiger sist wanneer je de dop een stukje opzij drukt. Mij lijkt dat deze dan in orde is.\r\nVandaag nog wel een andere water tempratuur sensor gemonteerd. De eerste dertig seconden deed het wonderen. Daarna kroop het toerental weer op naar ruim 2000 toeren. Het is onbekend of deze wel in orde was. Ik had deze nog liggen.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2012 9:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

gooi lambda eens los, dan reset, dan kijken wat er gebeurt....
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
basjeturbo
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 20 Aug 2003
Berichten: 1061

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2012 10:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

aansluiting van de sensor wel goed dan?\r\n\r\nvacuum klinkt wel goed ja als hij sist, of het is een klein gaatje.
_________________
Diverse onderdelen Uno turbo te koop mail me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2012 12:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag eens verder getest. Sensor koelvloeistof op inlaatspruitstuk lijkt verdachte nr. 1.\r\nNa het loshalen van de stekker, direct verandering merkbaar in toeren. Met een andere sensor (die ook hemelen is) veranderd de klacht.\r\nSensor zal niet zo heel duur zijn. We gaan dit eerst eens proberen.\r\n\r\nPeter
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2012 8:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

sensor kost 15-20 euro.
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2012 7:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sensor kost 11,50 incl btw.\r\nHet was te proberen, maar maakt geen verschil.\r\nNa het aansluiten van een andere lambda-sensor ging de motor rustiger lopen. Deze was nog niet gemonteerd in de uitlaat. Na het terug aansluiten van de oude, ging het van een minuut weer mis.\r\nNu eerst de oude verwijderen uit de uitlaat, en de andere monteren.\r\nDan pas conclusies trekken.\r\nWordt vervolgd.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2012 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Probleem opgelost.\r\n\r\nToerental staat nu op een normaal nivo. Lambda-sensor was aan zijn eind. Gaf een verkeerd signaal aan de computer, die op zijn beurtbhet toerental verhoogde. Hopelijk is het verhoogde brandstof verbruik ook verleden tijd.\r\nMotor loopt nog wel wat onregelmatig. Waarschijnlijk kwestie van een set nieuwe kaarsen, en verse olie.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster


Geregistreerd op: 13 Aug 2003
Berichten: 2881
Woonplaats: Schijndel (NB)

BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2012 10:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ajeto buurman! Mooi gefixt weer Wink
_________________
Uno Turbo Project (1992) -> www.roestemmer.nl\r\nFord Focus 1.6 16v Futura Wagon (2005)\r\nFiat Punto 1.2 16v HLX 5deurs (2000)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Dennis
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 02 Aug 2004
Berichten: 1971
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2012 9:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

thumbsup2
_________________
Fiat Uno 75 mk2 // Fiat Uno x mk1 // Fiat Punto 60 mk2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2012 12:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

onregelmatig als in variatie van ongeveer 50tpm (tussen 850-900 zoiets) is geen ramp, doen de meeste eigenlijk wel. Dat kan nog met de luchttempsensor te maken hebben, inspuitunit, klepstelling, slijtage nokkenas etc etc, kortom lekker laten als het blokje verders mooi loopt
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2012 11:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Motor loopt verder als een zonnetje. Ik ben nu dik tevreden. Het verbruik lijkt met de helft verminderd.\r\nNu nog wat andere technische aspecten. Zoals de remmen. Bij lang indrukken zakt pedaal steeds verder naar onderen. Remolie is ververst. Hoofdremcilinder lijkt intern te lekken. Kost bij de dealer iets van 35 euro. Deze maar snel mee genomen.\r\nEn het stuur is zenuwachtig. Ik vermoed de toplagers van de veerpoten voor versleten. Komt ook wel goed.\r\nEn het interieur moet nog vervangen worden. Daarvoor moeten we nog steeds in onze drukke agenda een dag voor vrij maken, om naar Zeeland te rijden.\r\n\r\nPeter Wink
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.