Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

turbo probleem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 1:02 am    Onderwerp: turbo probleem Reageren met citaat

beste turbo collega's,\r\nVandaag heb ik in mijn 1.4 turbo gereden en alles verliep goed.\r\nIk heb de auto toen een paar uur stil gezet, en ben daarna weer gaan rijden. Toen ik na het warm draaien mijn turbo intrape hoorde ik een rare geluid.\r\nDit heb ik nu nog steeds telkens als ik mijn turbo inschakel dan hoor ik een rare geluid. Weet iemand wat dit kan zijn.\r\nVoor de rest doet alles het prima. Ik kan ook gewoon optrekken zonder de turbo te gebruiken en alles verloopt dan perfect, tot ik mijn turbo intrap en dat rare geluid hoor.\r\nWIe kan mij helpen hoop dat het iets kleins is.\r\nGa morgen effe kijken of er iets los is geschoten ofzo.\r\nAls ik de turbo trouwens intrap doet deze het gewoon geen gestotter ofzo alleen dat rare geluid.\r\n\r\nALvast bedankt.\r\n\r\ncharly
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 11:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rare geluiden??\r\nkraken, piepen, tikken, brommen, rammelen?
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 1:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een soort geratel, gesuis.\r\nMvg\r\n\r\nCharly
Terug naar boven
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 1:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt op speling op je turbo lagers waardoor de turbine tegen het huis loopt. Makkelijk te controleren door de slang die vanaf je luchtmassameter loopt los te halen bij turbo en even voelen aan het asje of deze speling heeft. Zou het wel even bij koude motor doen Razz\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart\r\n\r\nP.S.: Trap jij je turbo in? Is dat niet warm aan je voeten? lol
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 11:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel ga morge meteen kijken en ik hoop dat dat het is.\r\nBen bang dat me turbo naar de klote is of gaat.\r\nJe hoort het van me.\r\n\r\nP.s \r\nBart je weet hoe wij amsterdammers denken hahaha
Terug naar boven
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2012 7:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Turbo collega's.\r\nHeb nog steeds dat geluid. Ik denk dat me turbo het gaat begeven.\r\nWant trek nu ook minder snel op. Zou dit kunnen?\r\nEn bart wat jij zegt heb ik niet echt begrepen. Heb wel slangetjes los gehaalt van me massameter en weer erop gezet. Maar geen resultaat. Of begrijp niet goed wat je bedoelt.\r\nZou je een foto kunnen plaatsen iets?\r\n\r\nAlvast bedankt
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2012 10:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

\r\n\r\nOnder die grote blauwe dop zit je turbinewiel. Bij jou zit als het goed is geen blauwe dop maar een zwarte slang dit naar je lmm loopt. lol\r\n\r\nAls je de slang los hebt gehaald zie je ongeveer zoiets: \r\n\r\n\r\nAls je dat asje vastpakt (kun je goed bij vanaf de motorruimte) mag deze geen overdreven speling hebben. Van boven naar beneden (radiale speling) is een klein beetje toegestaan omdat hier het olielaagje zit als de motor loopt. Axiale speling (dan kun je het asje in en uit duwen zeg maar) is een teken van een overleden turbo.\r\n\r\nEn als je vermogen gaat missen is er een dikke kans dat de turbo overleden is. Revisie is een optie maar reken op 600+ euro voor de revisie. Daar komt dan nog eventuele (de)montagekosten bij als je dit niet zelf kunt. Revisiebedrijf Turbo's Hoet is een goede, daar komt ook mijn turbo vandaan (ruilturbo).\r\n\r\nJe kunt ook van de mogelijkheid gebruik maken om een andere (grotere) turbo te monteren maar dit is niet plug&play. Je zult dan zelf iets moeten verzinnen voor het spruitstuk en downpipe. Ik heb het bij mijn Uno overwogen maar toch maar voor origineel gegaan omdat deze turbo voor mij voldoende opbrengst heeft.\r\n\r\nSucces!\r\n\r\nBart
Corne Buiten
Geen lid

BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2012 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij hebben wij nog wel een turbo liggen origineel van fiat uno
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 11:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

zit voor mensen die het niet weten wel verschil in de 1.3 turbo en 1.4 turbo. aansluitingen van spruitstuk en uitlaat net als interkoeleraansluiting zijn anders. past niet 1 op 1 als je ze wil omruilen.\r\n\r\nBlijft niet gewoon je wastegate hangen? of evt het vacuumpotje van de wastegate die gescheurd of doorgeroest is waardoor deze als soort brandweersirene gaat fluiten als je op druk gaat rijden.
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2012 7:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste TURBO COLLEGA'S,\r\nMijn slang is gescheurd die van de ingang van mijn turbo naar mijn luchtfilter loopt. Hij is precies bij de ingang gescheurd voor de slangenklem (kut). Heb het nu geplakt met ducktape en me auto start nu ook weer in 1 keer en de uitlaat doet niet meer als een harley. Ook doet me choke weer normaal althans dat lijkt zo. en hij gaat niet meer onder de 1000 toeren alsof hij uit wil vallen maar toen redde de choke hem.\r\nDus ik denk echt dat het aan die slang ligt. Lek wel olie bij me pakkingen van me motor,carter en oliefilter. Heb wel nu nieuwe pakkingen alleen nog niet voor mijn carter ook heb ik een nieuwe oliefilter en tandriemset en v-riem. Kan ik ook beter mijn waterpomp vervangen? (heeft iemand die liggen)\r\nBen nu al een paar dagen opzoek naar een nieuwe slang maar dat valt zeer tegen. Ik weet wel dat er twee verschillende zijn qua onderdelen nummers. Weet iemand welke ik nodig heb of maakt het niet uit met een 1.4 82kw of een 1.4 87kw. Weet ook niet of er een past van de 1.3 turbo. En wat is precies het verschil tussen die 1.4 82kw en 87 kw?\r\nWeet wel dat de 82kw een racing versie is en volgens mij geen abs heeft??? en de 82kw wel, althans dat denk ik. \r\nAls iemand een slang voor mij heeft liggen maakt hij me dolblij en kom ik een biertje of wat anders met je drinken. Very Happy lol \r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nMVG\r\n\r\nCharly
Terug naar boven
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2012 11:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

voor de 1.4 zijn er idd 2 type`s, uit mijn hoofd had dit te maken met de carterontluchting meen ik.\r\n\r\nBart weet wel een adres in zwitserland voor een siliconen versie. ik heb denk ik 2 of 3 slangen liggen, weet zo niet welke varianten en weet natuurlijk niet wat jij evt nodig hebt.\r\n\r\ndie van de 1.3 turbo is in iedergeval anders (heeft ook andere turbo en luchtmassameter).
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 7:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb de slang nodig van een 1.4 turbo 82kw.\r\nWaar kom je vandaan misschien als het niet te ver is kom ik naar je toe basjeTURBO. Kan er wel 1 bestellen 73 euro maar weet niet zeker of dat hem is. Ga morgen langs bij diegene die hem voor me kan bestellen zodat hij het ook de slang kan zien die ik nodig heb.\r\nEn als me turbo stuk is kan ik hem reviseren bij ett eindhoven voor 430 euro, maar dan maakt hij ook echt alles wat stuk is of vervangen moet worden. Wat vragen jij voor de turbo die je hebt liggen? (mocht ik hem nodig hebben hoop het niet).\r\n\r\nMVG \r\n\r\nCharly
Terug naar boven
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 8:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

maak effe een foto waarop alle openingen etc te zien zijn, evt in 2 of 3 foto`s.
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 8:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Turbo Collega,\r\n\r\nDit zijn de foto's. slang is gescheurd waar ik ducktape heb gezet.\r\nBij de ingang van me turbo is hij gescheurd.\r\nSlang loopt naar me luchtmassameter/luchtfilter.\r\nhttp://www.mijnalbum.nl/Album=GLNRK3BP\r\nhttp://www.mijnalbum.nl/Album=GLNRK3BP\r\nhttp://www.mijnalbum.nl/Album=GLNRK3BP\r\nhttp://www.mijnalbum.nl/Album=GLNRK3BP
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou je koelwaterslang ook in de gaten houden (dat bochtje onder op de foto) Ik zie daar een beginnend scheurtje Smile\r\n\r\nSlang heb ik niet voor je, ik heb destijds bij Swiss racing een siliconen versie besteld: http://www.roestemmer.nl/blog/?p=181\r\n\r\nGr. Bart
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 11:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

maak even duidelijke foto`s na uitbouw, welke slang kapot was was al duidelijk, je kan hierop niet zien welke versie je moet hebben.\r\n\r\nen idd, je waterslang van de turbo wordt ook dik
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 11:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste turbo collega's.\r\nIk rijd dagelijks in mijn uno. Dus uitbouwen gaat een beetje moeilijk.\r\nKan ik niet gewoon langs komen dan zie je het met je eigen ogen.\r\n\r\nMvg\r\n\r\nCharly
Terug naar boven
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 4:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nope, eerst uitbouwen. dan kan ik zoeken wat ik heb en het vergelijken.\r\nin jouw geval zou ik dan zeggen uitbouwen, duidelijke foto`s maken en weer terugbouwen.
Bart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitbouwen kost maximaal een half uurtje werk, en dat is inclusief het weer terug monteren lol
Corne Buiten
Geen lid

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2012 12:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn vader heeft wel een turbo liggen maar wilt niet verkopen
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2012 10:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

\r\n\r\n\r\n
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2012 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Turbo Collega's,\r\n\r\nIk heb mijn slang korter gemaakt met een stanley mes en hem weer vast gezet met de slangenklem, hij is alleen nu wat korter dat is wel kut bij een turbo en heb daarom zoieso een nieuwe nodig. Ik heb dit gedaan zonder de slang los te halen. ( DANKJE WEL BASJE TURBO VOOR DE FOTO"S) ga morgen gelijk kijken welke het is.\r\nNu de slang weer (normaal) is heb ik nog steeds dat geluid wanneer ik mijn gaspedaal intrap (VOOR BART) en de turbo gaat in werking dan maakt hij nog steeds zo'n herrie/schreeuwen alsof er valse lucht is ofzo.\r\nHeb iniedergeval een afspraak met Michiel gemaakt in Soest de 25ste van deze maand voor een beurt. Tot die tijd zal ik mijn UNO KOESTEREN EN ONDERHOUDEN ALS (mijn vriendin) niet doorvertellen.\r\nJullie zijn de beste.\r\nFIAT UNO CLUB HOLLAND FOR LIFE!!!!\r\n\r\nP.S\r\n\r\nWaar Blijft Me Inschrijvings Shirt!!!!!!!
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Aug 08, 2012 10:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kun je ophalen bij Ruud... lol (dat shirt)\r\n\r\nOf bij de volgende meeting.
Bart

BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2012 9:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je de speling op de as nou al gecontroleerd? Zonder dit te testen kan het vanalles zijn wat je hoort.\r\n\r\nGr. Bart
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2012 8:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

7thSign schreef:
P.S Waar Blijft Me Inschrijvings Shirt!!!!!!!
\r\n\r\nMocht ik naar mn moeder gaan in Amsterdam geef ik je wel even n belletje, kom je desnoods even langs mn Ma (is in Noord) kan je ook even kijken naar mijn Uno lol \r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(waar een wil is...)smurf Wink
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2012 8:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruud heeft een blauwe lol
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2012 5:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste TURBO collega's,\r\n\r\nBeste Ruud ik zou het zeer waarderen als je in Amsterdam bent en mij een belletje (0622577240) wil geven om te kijken.\r\nEn BASJETURBO wat betreft die slang moet effe goed kijken want zoals je al zei ze lijken echt veel opelkaar.\r\nJullie horen het van mij.\r\n\r\nGroetjes\r\n\r\nCharly
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: