Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Problemen 1.5 SX
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2012 11:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

eigenlijk ken ik maar 1 originele club SX maar dat is de type 2 van Pieter.\r\n> 300.000 km \r\n\r\nen de oude type 1 van Gerard\r\n\r\nDe meeste club auto's zijn ge-upgrade (niet gepimpt)
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2012 2:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zoals ik al eerder schreef haal je brandstof pomp uit je tank. Kijk hoeveel shit erin zit. Als je filter al na een 1000km vervuilt is wordt het toch wel tijd om de tank schoon te maken. Als je de pomp eruithaalt (onder de achterbank) dan heb je een mooi gat om alle benzine euit te pompen. Pak een oud t shirt en veeg de tank schoon. Is wel lastig door het kleine gat maar het werkt. Het gemakelijkste is op de brug en de complete tank te verwijderen. Dan kan je deze goed spoelen. Kleine tip gooi niet de oude benzine terug. Anders blijf je bezig!\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Vervoer wat we hebben\r\nFiat bravo 2.0 16v multijet sport+\r\nFiat ducato maxi 150 multijet (werkbus)\r\nLege plek in de garage voor ??????????\r\nFiat chinquecento sporting abarth 1998\r\nkoga fiets
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2012 3:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Shivan,\r\n\r\ndonderdag of vrijdag nacht, moet ik werken,\r\nhaal ik de pomp er uit.\r\nGewoon kijken.\r\nBij vuil dus schoonmaken.\r\n\r\nBuitenlucht en motortemp. sensoren gemeten : OK.\r\nProject blijft dus lopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 12:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jep alles schoonmaken ik ben voor 80% zeker dat daar je probleem zit. Wat gebeurt er als je met de auto gaat rijden de troep wordt vermengd met de benzine. Waardoor je brandstofpomp het niet meer aanzuigt. Bij koude motor dus paar uur stilstaan zakt alle troep weer waardoor de pomp weer brandstof op zuigt. Op mijn werk maak ik dit vaak mee. Oorzaak is dan vaak algen. (zwarte troep) Roest water komen we ook vaak tegen. Het is ff een klote klus maar het probleem zal dan wel verholpen zijn. Succes en pas op met vonken en of roken!\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Vervoer wat we hebben\r\nFiat bravo 2.0 16v multijet sport+\r\nFiat ducato maxi 150 multijet (werkbus)\r\nLege plek in de garage voor ??????????\r\nFiat chinquecento sporting abarth 1998\r\nkoga fiets
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2012 9:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Pomp er vannacht, tijdens mijn werk, uitgehaald.\r\nhelaas, de tank is gewoon schoon.\r\n\r\nwat nu, andere pomp erin?\r\nOf eerst de brandstofdruk controleren.\r\nIk heb al een T-stuk met metertje gemaakt.\r\n\r\nZou de pomp te kort, ongeveer 3 seconden, draaien na inzetten contact?\r\nZodat er tekort brandstof is bij lauwe motor?\r\n\r\nAls ik , bij draaiende motor, aan de verdeler kom, voel ik spanning/stroom.\r\nIk kreeg dus een oplazer.\r\nVerdeler met bougie kabels eens vernieuwen?\r\nKabels zijn ooit vervangen door andere kabels (met siliconen??).
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 10:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is sowieso niet goed, dat je een oplawaai krijgt. \r\n\r\nMaar je kunt inderdaad de pomp eens vervangen, kan het goed zijn. Alleen snap ik de relatie tot "warme motor, niet werken na 20 min stilstaan " dan niet
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 5:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb ook ooit z'n SX gehad, maar die heb ik gewoon gesloopt en niet meer gerepareerd.\r\nToen Thema 2.0 16V turbo dit kreeg, bleek het in de computer te zitten.\r\n\r\ngok toch op het gasklephuis
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 6:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is en blijft een fiat. Vervang zoiezo de verdeler kap+kabels en ook de bougies stel de electrode afstand af op briefkaart dikte. 0,5 mm. Dit wil wel eens helpen. Wel raar dat je filter vertopt zit na 1000km en geen troep in je tank zit.\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 9:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind het zelf ook vreemd. Koud: starten,\r\nheet: starten,\r\nlauw: nada.\r\n\r\nMet vochtig weer loopt de Uno slechter dan droog, verdeler enzo lijkt mij.\r\n\r\nSlopen: geen optie, is nu een uitdaging geworden,\r\nen ooit van mijn schoonvader geweest, kocht deze nieuw.\r\n\r\nVreemd inderdaad: vuil filter en schone tank.\r\nGa het filter nog een bekijken/vervangen.\r\n\r\nMisschien is bij lauwe motor de start moeilijker ivm instellingen op de computer,\r\nen is 3 sek brandstofpomp draaien te kort.\r\nGa dat uitzoeke alsie eens niet start, en dan 10 keer achter elkaar contakt aan/uit/aanzetten.\r\nHeb ik 30 sek. brandstofpomp. gewoon eens testen.
Terug naar boven
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2012 11:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon de kabels + rotor + verdelerkap en bougies vervangnen. is nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto. Wil je sx ook wel overnemen voor 250,- \r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2012 2:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Shivan, verkopen: GEEN OPTIE. Smile \r\n\r\nHeb rotor, verdeler, kabels en een benzine filter besteld.\r\nGaat er hopelijk deze week in.\r\n\r\nGestaag door werken,\r\nwordt ooit goed,\r\nsprak hij hoopvol. Surprised
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2012 9:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Verdeler enzo nog niet gemonteerd, druk druk,\r\nzelfs ik moet wel eens werken. Shocked \r\n\r\nBij deze zeer koude dagen start de Uno prima.\r\nLoopt ook mooi, behalve bij erg vochtig weer, verdeler enzo dus.\r\n\r\nZou het in de lambda-sonde kunnen liggen?\r\nDie verandert het mengsel en kan wellicht de motor verzuipen.\r\n\r\nWie heeft hier verstand van,\r\ncq. waar staat info op het internet?\r\n\r\nCor.
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2012 6:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dinsdag as. wordt de Lambdasonde gecontroleerd.\r\nen gaat de verse verdeler met kabels erop.\r\n\r\nWeten we weer meer, hoop ik. Wink
Terug naar boven
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2012 6:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

lamda gaat het probleem niet veroorzaken. Vochtig weer en een slechte verdelerkap geeft rare klachten. Een paar topics terug heb ik al eens geschreven hoe je de lamda kan controleren.\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 5:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Shivan,\r\n\r\nRotor enzo wordt dinsdag vervangen, door nieuw spul.\r\n\r\nDe Lamda sonde wordt doorgemeten, puur om deze uit te kunnen sluiten als\r\neventuele oorzaak.\r\n\r\nZo blijven er steeds minder onderdelen over die het zouden kunnen zijn.\r\n\r\nHoop ik. Embarassed
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2012 9:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Up-date 1.5SX.\r\n\r\nShivan, lambda-sonde OK, is aan de meting gehangen en CO en O2\r\nzijn prima, Uno komt door de zwaarste EU-norm keuring.\r\nWeer wat uit gesloten.\r\nBij de dealer de verdeler vervangen, kables en rotor paste niet,\r\nblijft een speciaaltje, mij Uno.\r\nNa vervangen en terug zetten WILDE DE UNO NIET STARTEN.\r\nideale plek, goede garage en geinteresseerde monteurs.\r\nChef erbij en meten.\r\nVonk: prima.\r\nInspuiting: niets.\r\nMeten op de injector, geen spanning.\r\ngelukkig ligt het electrische schema in de linker portierbak. Wink \r\nVerder gezocht, en vervolgens relais tbv inspuiting vervangen: LOPEN. Very Happy \r\nLijkt erop dat het probleem gevonden is.\r\n\r\nZowiezo een fijne en goede garage waar ik ben.\r\nZijn 2 ex-grote Fiat dealer monteurs die een kleine reparatie werkplaats zijn begonnen. Vinden de SX een "leuk"probleem,\r\n hopelijk ex probleem lol \r\n\r\nIk mag geen reclame maken, auto ZAGATO Alphen aan den Rijn,\r\nmaar zeg het toch. Wink
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2012 12:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ehhhhh Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy \r\n\r\nGreetz aka de grote( Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy )smurf Very Happy
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 10:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

voor dit soort bedrijven zouden er meer moeten zijn. vaak hoor je breng hem naar de sloop. Het is maar een fiat. Maar goed dat het probleem is gevonden. Hopen dat de storingen nu wegblijven.\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2012 8:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uno wordt inmiddels als woon/werk/boodschappen/transport gebruikt.\r\nNog geen problemen tot nu toe.\r\nheb vertrouwen in de SX gekregen. Very Happy \r\n\r\nNu de andere dingen eens repareren, bv binnen verlichting.\r\n\r\nShivan, Daniel, Marco en alle andere met tips en trics DANK DANK. Razz
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2012 6:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het fijn dat jij die duivels euvel wel opgelost gekregen hebt. Very Happy
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2012 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch weer een paar keer niet starten tussen 60 en 80 grad C koelwater.\r\nStarthulp erin en OK.\r\n\r\nErgens moet een sensor niet jofel werken.\r\nWelke stuurt, via de digiplex, de injector aan?\r\n\r\nOhja, linker raam viel eruit.\r\nGelukkig nog heel gebleven.\r\nWas van de nok gevallen, splitpen verrot.\r\nEn de voorste geleider uitgelopen.\r\nGelukkig paste die van de type 2.\r\nWerkt nu veel mooier, dat raam. lol
Terug naar boven
bbrother
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2012 8:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Die splitpennen gaan altijd kapot, kut dingen.
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2012 6:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

We gaan gewoon verder met de 1.5SX.\r\n\r\nWelke opnemer stuurt de Digiplex aan om "te zeggen" dat\r\nde motor draait en er dus ingespoten moet worden,\r\ncq. de brandstofpomp moet gaan draaien?\r\n\r\nOftewel: Wie heeft een werkings/stroom schema van de Digiplex?
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2013 3:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mer dank aan de FUCH ALV en uitreraard Dennis met de uitlezer\r\nvoor de computer een fout gevonden.\r\nInlaatluchttemperatuursensor geeft geen signaal.\r\nOpen Loop.\r\nVannacht, tijdens het werk Very Happy gemeten.\r\nSensor gaf 1200 Ohm bij ongeveer 40 grad C.\r\nSensor gekoeld, gaf toen 2000 Ohm.\r\nOftewel sensor OK.\r\nAansluitblokje schoon gemaakt.\r\nBlok lijkt mooier te lopen.\r\nStraks, na het werk, even testen.\r\n\r\nOok de begrenzingsweerstand voor de inspuiter gemeten.\r\nIs 1,9 Ohm.\r\nKlopt deze waarde?????\r\nKan hem niet vinden in vraagbaak cvan Olving.\r\nWie weet deze waarde?
Terug naar boven
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2013 1:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan wel kloppen, is een redelijk forse (fysieke) weerstand welke gemonteerd zit tegen het blik van de auto aan de distrib. kant.\r\n\r\n...weerstandswaarde is op de weerstand af te lezen
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2013 10:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

in het hele verhaal snap ik nog steeds niet hoe je filter dan na elke 1000km verstopt zit? of is dit een fout diagnose?
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 10:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis, zal zo even kijken naar de weerstandswaarde.\r\n\r\nBasjeturbo: Uno heeft ongeveer 2 jaar stil gestaan.\r\nZal wel vuil gezakt zijn en opgepompt.\r\nNu is de tank schoon.
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2013 6:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas staat de weerstandswaarde niet op de weerstand.\r\n\r\nHeb de weerstand van Typ2, met dezelfde electronica, gemeten.\r\nDeze is ruim 2,4Ohm.\r\n\r\nWelke zou nu goed zijn. Shocked
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 12:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

De 1.5SX heeft een vers probleem.\r\nDe linker voorrem blijf hangen.\r\nNa een paar km. rijden is de rem weer los.\r\nWat is de makkelijkst manier om de klauw gangbaar te maken??\r\nBlijf gewoon hangen na langere stilstand.
Terug naar boven
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klauw loshalen en iemand rustig op het rempedaal laten drukken. Remzuiger komt er dan als het goed is iets uit. Dan terugdrukken met een grote tang of lijmtang. Dit een paar keer herhalen tot het soepel gaat. \r\n\r\nVerder controleren of het stofhoesje van de remzuiger niet gescheurd is. Dit is meestal de oorzaak van het vastrotten van de zuiger.\r\n\r\nDaarnaast kan het blijven hangen van de remklauw ook komen door een oude remleiding (die rubberen bij het wiel). Die raakt intern vervuild door wegrottend rubber en da blijft de klauw ook wat langer op druk staan dan nodig. Oplossing: remslang vervangen!\r\n\r\nSucces!\r\n\r\nBart
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: