Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geen brandstof op de injector. Uno 1,4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
camille
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2016 8:49 pm    Onderwerp: Geen brandstof op de injector. Uno 1,4 Reageren met citaat

Hoi Uno-vrienden,\r\n\r\nMijn Uno viel tijdens het rijden uit alsof de brandstof werd afgesneden. \r\n\r\n Ik heb geen brandstof op de injector lijkt het wel. \r\n\r\n Wat ik heb gedaan is; \r\n -brandstofpomp eruit gehaald. Deze draait als ik 'm apart op een accu aansluit. De stekker krijgt ook een korte stroomimpuls als het contact aangaat.\r\n -gasklephuis vervangen \r\n -digiplex vervangen \r\n -bdp-sensor doorgemeten. Deze geeft 795 Ohm. \r\n -Zekeringen onder dat 'zwarte' kapje waar de 2 relais inzitten bekekeken. \r\n Eentje was wat gesmolten. Na vervangen nog steeds geen resultaat. \r\n Ook de relais eens verwisselt.\r\n\r\n Als ik de brandstof toevoer leiding los haal moet er dan benzine uit spuiten als ik doorstart? \r\n Als ik 'm loshaal na een starpoging stroomt er wel benzine uit de carburateur. Maart als deze los is en ik start komt er geen druppel uit.\r\n\r\n Als ik benzine met de hand in het gasklephuis doe start de auto wel meteen. \r\n\r\n Ik weet het even niet meer. Misschien toch de bdp sensor kapot?\r\nDe auto maakt ook alle goede geluiden als ik het contact aanzet. Zoals de bekende hoorbare zoem en klik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2016 10:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

had een 1.4 ook geen toerental sensor op de pak zitten?\r\n\r\nBdp begeeft het soms wel eens, draadje niet doorgeschuurt?
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2016 12:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Check even of de pomp ook draait als je m op de stekker aanstuurt! ik heb toen een paar dagen lopen rommelen, toen bleek dat het huis van de pomp (dus waar de aansluiting voor de stekker in gegoten is) ergens een interne, in het plastic gegoten kabelbreuk had. De pomp zelf draaide toen ook als ik t pompje aan een externe bron legde, maar niet als ik m op de pootjes van de stekker aanstuurde.. Kan een hoop zoekwerk schelen wellicht. Tijdelijke oplossing voor mij was toen het doorverbinden van de pomp door het deksel (met verbinding buiten de tank uiteraard) en een flinke prop kit tegen de benzine meur. Pompjes zijn nog gemakkelijk te krijgen bij Geuzendam Very Happy
camille
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2016 6:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Marco, de draadjes zien er goed uit en de weerstand meet 795 Ohm.\r\n\r\n@Luc, ik heb net de pomp op de stekkerverbinding getest. Pomp hoor je goed draaien. \r\n\r\nHet probleem is dat er geen brandsof wordt gepompt. De pomp is intern kapot lijkt wel. Ik heb de pomp laten draaien met de toevoerslang losgekoppelt van het gasklephuis. Geen druppel benzine te zien....\r\nMarco had mij al laten weten dat ze intern kapot kunnen gaan.\r\n\r\nIk zet dus in op een defecte pomp. Sad
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 6:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Das wel balen man, maar goed oplossingen genoeg en ja als ik het zo lees, benzinepomp hemelen......eerst die maar eens vervangen en kijken of je 1.4 daarna aanslaat.....keep us posted plz\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(almost there....)smurf
camille
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hij doet het weer! Very Happy \r\nHet was de brandstofpomp.\r\nMarco bedankt voor de pomp kerel. thumbsup2
Terug naar boven
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 4:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal goed maatje, denk je nog aan het plaatje?
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed om te lezen mannen, Darth Vader heeft de oplossing weer gevonden.\r\n\r\nDus, Youngtimer Event Camille? Wink
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2016 9:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Top om te lezen dat je het met behulp van Marco toch weer gemaakt hebt....\r\n\r\nJa geen reden om naar het YT event te komen dachten we zo.....\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(vandaag maar eens de boot pakken.....)smurf
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: