Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

wielkuip achter

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Exterieur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Jan 10, 2016 3:46 pm    Onderwerp: wielkuip achter Reageren met citaat

Hallo allemaal,\r\nNa lange tijd van afwezigheid weer terug van weggeweest maar allereerst voor iedereen nog de alle beste wensen en een gezond en veilig 2016.\r\nHelaas is mijn uno type 1 afgekeurd op de banden, fusee kogel, subframe en de wielkasten.\r\nAlles is inmiddels vernieuwd met uitzondering van laswerk aan beide achterste wielkasten wie o wie weet een lasser liefst bij mij in de buurt (Zaandam) om de werkzaamheden te verrichten.\r\nmvg\r\nHans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2016 4:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans, jij ook het beste toegewenst.\r\n\r\nDe volgende jongeman is zeer ervaren met Uno's dichtbakken:\r\n\r\nhttp://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/auto-en-motor-schadeherstellers-en-spuiterijen/263263-apk-lasservice-aan-huis-in-dronten-en-omstreken-25e-uur.html?previousPage=lr\r\n\r\nRobbert Bakker, heeft voor mij al 2 stuks dichtgelast (allebei wielkasten, dus hij weet precies wat ie moet doen), hij maakt het netjes dicht en sluit zijn laswerk mooi aan op de steunplaat die er origineel in zit. Ook bij de veurzittert zeer bekend, die was (volgens mij) ook vol lof over deze lasser.\r\n\r\nKosten liggen op 30,- p/u, inclusief gas en materiaal, goedkoper kan bijna niet. Je betaalt wel wat kilometerkosten, maar ach, voor dat geld heb je nog steeds geen andere lasser staan. Wel zelf afwerken met primer, strijkkit en bitak overigens.\r\n\r\nGroeten en succes,\r\n\r\nLuc
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2016 5:00 pm    Onderwerp: wielkuip achter Reageren met citaat

Hallo Luc,\r\nDank voor je reactie.\r\nHeb inmiddels contact gehad met Robert,na 20-01 komt hij langs om beide wiel kuipen te doen \r\nmvg\r\nHans
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2016 6:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed bezig heren, en natuurlijk ook nog de allerbeste (uno) wensen voor 2016.\r\nJa deze man levert echt vakwerk,zoals Luc al zei,ruime ervaring in het "dichtbakken" van Uno's en voor een zeer schappelijke prijs ook!\r\n\r\nNeem je wel foto's van de "operatie" vinden we leuk hier om te zien.....\r\n\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(alles is dicht te bakken)smurf
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2016 12:23 pm    Onderwerp: wielkuip Reageren met citaat

Morgen 20-01 is het lasdag alle voorbereidings werkzaamheden zijn gedaan met uitzondering van de benzine vul slang de vraag is hoe zit hij boven in vast dus bij de benzine dop...vraag 2 is wie heeft er nog een goede km teller kabel liggen die van mij is tijdens de subframe wissel gebroken.\r\nmvg\r\nHans
Terug naar boven
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2016 9:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De ring aan de buitenkant van de vuldop zit in de vulslang geklikt. Aan de achterkant, bovenaan de vulslang zit een borgring die je eerst moet verwijderen. Voorzichtig de nokjes van de buitenste ring losduwen werkt naar mijn ervaring het beste.\r\n\r\nAangezien je een type 1 hebt kan dit nog het oude metalen type zijn. De latere modellen hebben een plastic versie. Pas goed op dat je de nokjes niet afbreekt! Zeker met deze temperaturen wil het nogal eens snel afbreken Smile\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2016 10:12 pm    Onderwerp: wielkuip Reageren met citaat

Bart bedankt voor je uitleg, heb jij misschien ook een schema van de aansluiting.\r\nmvg\r\nHans
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2016 11:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Overigens kun je ook met de vulslang aanwezig lassen. Zorg dat je deze zoveel mogelijk bij de kuip weghaalt en bijvoorbeeld met een dikke lashandschoen of een natte deken weghoudt bij de kuip.\r\n\r\nSucces!
Bart

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2016 9:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee een schema heb ik niet echt maar misschien kun je hier iets mee?\r\n\r\nhttp://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/fmr.na&type=N&key=1020001001
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2016 11:40 pm    Onderwerp: wielkuip Reageren met citaat

Update,\r\nallereerst bedankt voor de reactie,s \r\nVandaag stond Robert de lasser om 10.00 voor de deur na de koffie aan de slag hij heeft er 4 uur over gedaan voor beide wielkasten totale kosten 130 eurie,s incl. materiaal, reiskosten etc.etc. heb hem een fooitje van 20 euro gegeven als blijk van waardering en ik kan je vertellen hij is een eerste klas lasser ben dan ook meer dan 100% tevreden over zijn werkzaamheden gewoon klasse een echte aanrader. Morgen alles in de strijk kit, verf enz. zetten en zaterdag alles afmonteren\r\nfoto,volgen.\r\nmvg\r\nHans\r\n\r\n### Moderator edit: Foto's toegevoegd ###\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 2:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed om te lezen Hans!\r\nMooi om te lezen dat Robbert het nog niet verleerd is haha Wink Succes met de afrondende / conserverende werkzaamheden, ben benieuwd naar de foto's.\r\n\r\nGr. Luc
Bart

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 10:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo die was goed krokant inderdaad! Valt bijna onder het standaard onderhoud tegenwoordig Wink\r\n\r\nMaar netjes gelast, het is een relatief eenvoudig te repareren stuk carosserie. De prijs is ook een erge meevaller, en goed vakwerk!\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2016 3:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, da's bekend beeldmateriaal, hij heeft volgens mij het kunstje inmiddels volledig te pakken Wink\r\n\r\nBoel geweld voor weinig geld, en t autootje kan nog weer even mee Very Happy
hans139
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2016 12:49 pm    Onderwerp: Wielkuip Reageren met citaat

UPDATE,\r\nVandaag herkeuring APK alles is goed verlopen hij kwam lachend door de keuring Very Happy Very Happy \r\nmvg\r\nHans
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2016 6:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou zie je wel Hans, we hebben echt niets te veel gezegd, eerste klas lasser eerste klas werk, na 3 uno's mag hij zich nu wel expert noemen lol \r\n\r\nMooi dat die zo door de APK is gekomen, zo zie je maar waar je lidmaatschap al niet goed voor is......\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(dichtbakken is meer werk dan afbakken)smurf
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Exterieur Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: