Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Problemen 1.5 SX
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2014 11:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk de Uno 1.5SX maar te verkopen.\r\nScheelt ontzettend veel werk. Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2014 9:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Eerlijk oordeel? Ik denk dat het zonde van de Uno is. Niemand ziet de auto zoals jij die ziet, (het laatste type 1 SX unootje van nederland, van je schoonvader geweest, etc etc) en de opbrengst zal minimaal zijn. Stukje erfgoed wat verloren gaat denk ik.\r\n\r\nRemklauw (met pakking en alles erin) is 60 euro, alleen een revisiesetje 12, remslang kost je 15 euro. \r\n\r\nIs best een leuk klusje, plus, als t alleen voor is is ontluchten nog best gemakkelijk!
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2014 10:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lucoudev,\r\n\r\nals de Uno eruit gaat,\r\nis dat UITSLUITEND naar iemand die de unieke 1.5SX type 1\r\ngeheel restaureerd.\r\n\r\nGeen echte liefhebber, geen verkoop. Very Happy \r\n\r\nIk ben meer een Moto Guzzi liefhebber. Very Happy \r\nHeb er 4 van staan. Razz
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Nov 10, 2014 6:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Besloten de Uno te behouden, wordt de dagelijkse auto.\r\nNu wat werk eraan verzetten, rotte delen repareren enzo.\r\n\r\nWie weet hoe ik de luchttemperatuursensor,\r\ndie bij de inspuiter zit los kan halen?\r\n\r\nOf kan ik de gehele inspuit-unit overzetten, van een 1400 type 2?
Terug naar boven
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Ma Nov 10, 2014 9:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sensor zit volgens mij samen met dat zwarte kapje. \r\nComplete monopoint overzetten kan ook. Als je die van een 1400 gebruikt moet je de helften wel even 180 graden draaien om de brandstofleiding aan de goede kant te krijgen. Maar dat zie je wel als je ze naast elkaar houdt.\r\n\r\nsucces!
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 7:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Luchttemperatuursensor zit met één boutje vast (bovenop het zwarte kapje, boven de gasklep). Weet je zeker dat het PTC'tje defect is? (of bedrading)
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 10:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis, dat weet ik dus niet.\r\nOoit gemeten, tijdens een ledenvergadering dat er juist in die opnemer een open loop" zat.\r\nOpnemer gemeten, was goed. Bedrading nagelopen, OK.\r\nWeet het niet meer.\r\n\r\nVandaag met de Uno, koud en vochtig naar Apeldoorn gereden, 110km.\r\nGeen probleem gehad, liep als een straal jagertje. Very Happy \r\nNa een paar uur weer naar huis, sloeg een keer af, ongeveer 2 minuten na starten.\r\nHer-starten, geen probleem.\r\nBracht ons weer (snel) en veilig thuis. Is tenslotte een SX. lol \r\nRuim 135km/uur, mag niet, maar ff testen, en prima draaien.\r\nKon nog sneller, kan helaas iets te veel kosten, bij controle. Surprised \r\n\r\nUno 10 minuten laten staan thuis, starten, ging niet soepeltjes, maar kwam toch op gang, na veel gas geven ineens prima lopen. Rolling Eyes \r\n\r\nHet viel mij dat dat de water temperatuur aanwijzing ineens snel oploopt.\r\nTot ongeveer 75 grad C. Normale temperatuur op dat moment.\r\n\r\nWelk relais/opnemer doet er nu moeilijk??\r\n\r\nGrtz Cor,\r\n\r\ndie vandaag weer eens heerlijk met de ouwe Uno gerden heeft, \r\nondanks het slechte weer.\r\nBlijft een fijne (race) auto. thumbsup2
Terug naar boven
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 11:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt als een oude Uno. lol \r\n\r\nKlinkt herkenbaar. Je kan hem uitlezen, dan weet je hoe de ecu er zelf over denkt. Maar ik denk dat het probleem wat algemener is qua vocht intrekking in draadisolatie, sensor kunstof, etc.\r\n\r\nGewoon zorgen dat hij onderhuids schoon blijft, elektra contactjes beetje dicht vouwen alles goed warm rijden / droog stoken en volledig in de wd40 / teflon / vaseline zetten.\r\n\r\nThuis de Uno een beetje open laten staan, ventilatie. Anders ziet na één winter zelfs je stuur wit. lol
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2014 9:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lucht temp sensor op eBay
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2014 12:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis, dank, maar ik heb een komplete unit liggen.\r\n\r\nUno wordt momenteel gewoon als dagelijkse auto gebruikt.\r\nGaat steeds beter lopen.\r\nStarten gaat "lauw" nu ook goed. Very Happy \r\nHeb overigens de relais voor de brandstofpomp\r\nen de inspuiting vervangen.\r\nWeer eens, nu door veel nieuwere. Shocked \r\n\r\nWe zien wel waar het schip/de Uno strand. lol \r\n\r\nMaar voorlopig krijg ik vertrouwen in het oude beestje. love
Terug naar boven
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2014 5:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag met de Uno naar Amsterdam geraced.\r\nLiep prima, ruim 140km/uur, ff kort maar.\r\nLauwe start PRIMA.\r\nDaarna nog een 1/2uurtje gereden.\r\nUurtje gestopt en weer prima starten.\r\nNaar huis gesjeed. Geen problemen gehad. Very Happy \r\nZou ie nu goed zijn?? Door veelvuldiger gebruik.
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2014 5:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Meer rijden is altijd beter Cor, houdt m fris!\r\n\r\nMooi dat ie wat betrouwbaarder lijkt te worden!
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2014 6:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je mag helemaal geen 140 km p/u rijden Cor......\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(stap je toch met wat meer vertrouwen in hé)smurf
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2015 12:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruud,\r\n\r\nUno's 1.5SX type 1 mogen wel errug snel,\r\nals het maar niet geflitst wordt als die langs flitst. Very Happy \r\n\r\nToch weer een probleem,\r\nweer naar Apeldoorn gereden, heen prima.\r\nterug liep de Uno minder mooi, had moeite met veranderingen in gaspedaalstand.\r\nReageerde slecht op gasgeven, inhouden, en pas boven de 3500RPM beter lopen. Waar zoeken we verder?\r\nKontakten IN gasklephuis wellicht.\r\nHoe maak ik dat schoon? \r\nUno-tje liep wel gewoon 140km/uur, ja Ruud, mag niet. Embarassed \r\n\r\nCor.
Terug naar boven
Marco B
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2015 12:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb er ooit 1 keer 1 gehad die ook alleen nog maar in de hoger toeren liep.\r\nGevalletje weigerden lachgas afsluiter.\r\nMaar goed liep daarna alleen lekker op hoog toerental.\r\nNieuwe bougies er in en weg was het probleem.\r\noerdegelijke blokken die 1500
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2015 10:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

4 verse bougies erin gedaan.\r\nInderdaad, loopt beter. Very Happy \r\nNog niet optimaal, maar gaat langzaam de goede kant op.\r\n\r\nAls het wat beter weer is de kontakten van de gasklep\r\nregeling/terugmelding eens schoon maken.\r\nWie weet helpt dat.\r\n\r\nEn pogen een uitlezer voor de ECU te kopen.\r\nWie heeft er een (over)?\r\nOf waar te koop?
Terug naar boven
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2015 10:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De FLT's (uitlezers) zijn regelmatig te koop op eBay. Voor een 1500 heb je module M3B nodig. M3A werkt alleen op de oudste 1500's. De prijzen van de uitlezers zijn nog redelijk gelijk gebleven, maar ten opzichte van de gemiddelde EOBD lezer vrij hoog.\r\n\r\neBay\r\n\r\n...of kom naar een event, dan fix ik de uitlezer Smile\r\n\r\nDennis
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2015 10:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis,\r\n\r\nBedankt voor het aanbod van uitlezen.\r\nBen ik ooit in de buurt van Wmeldingen hobbel ik ff langs. Very Happy \r\n\r\nMaar nu besloten is de SX te behouden wil ik een eigen uitlezer.\r\nAltijd makkelijk.\r\n\r\nIs 350 Euro niet erg veel?\r\n\r\nEn ik zit niet op E-Bay.\r\nWeet jij er een te koop?\r\n\r\nGrtz Cor.
Terug naar boven
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2015 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

350 euro is niet gek voor een werkende FLT. Het is meer wat vind jij te gek. lol Een ELM of VagCOM heb je voor 5 euro, maar deze werken niet met onze Uno's. Onder de 200/250 euro ga je geen FLT vinden.\r\nHet blijft oude hardware. Sommigen zullen er zuinig op zijn, maar er zijn er ook vast al genoeg geruimd.\r\n\r\nIk heb hem een jaar of vijf geleden gekocht via Marktplaats, via eBay heb ik er later nog wat modulen bij gekocht.\r\n\r\n\r\n...jammer dat er al 250 euro geboden is op die eBay link van hierboven. Deze is wel met adapters, maar zonder modulen. De modulen die hij los aanbied (per 5) zijn allemaal latere en waarschijnlijk meer bedoeld voor de Punto MK1 en Bravo/Brava ed.\r\n\r\nMocht je er één vinden zonder module M3B dan is dat nog niet zo'n probleem, want ik heb deze later nagemaakt. Kwestie van een kopietje draaien. lol
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Feb 13, 2015 2:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis,\r\n\r\nbedankt voor de info.\r\nAls jij er een tegen komt voor een juist bedrag,\r\nen werkende op mijn Uno,\r\nkoop hem, en verkoop door naar mij.\r\n\r\nGrtz Cor.
Terug naar boven
Dennis
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2015 7:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik probeer af en toe eBay in de gaten te houden, maar tijd... is een dingetje.\r\n\r\nIk moet nog steeds stof uitzoeken ook lol
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2015 8:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis,\r\n\r\nzet je zoektocht even op een laag pitje. Shocked \r\n\r\nDe UNO wordt misschien verkocht.\r\nWel aan een ECHTE SX liefhebber. Very Happy \r\n\r\nGrtz Cor.
Terug naar boven
Lucoudev
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2015 4:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Oei spannend! Wie gaat t worden? Liefhebber in de club?
corbas
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2015 6:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

SX is gisteren verkocht.\r\nAan SX liefhebbers.\r\nKwamen met een type 1 kijken, positief voor mij,\r\nen hebben de SX mee genomen.\r\nIs een kenner, keek meteen naar de zwakke roest punten, ook positief.\r\n\r\nGevoel van mij was goed. Daarom verkocht.\r\nSX wordt tzt. gerestaureerd.\r\n\r\nWie de koper is, hij/zij zal dat wellicht zelf (ooit) melden op het forum.\r\n\r\nEr past ook een compliment richting FUCH.\r\nZonder al jullie hulp en ondersteuning was de UNO 1.5 SX type1 3 deurs waarschijnlijk 5 jaar geleden al ter sloop gegaan.\r\nDankzij de club bestaat de UNO nog.\r\n\r\nVoor alle technische ondersteuning, \r\nbeantwoorden van vragen,\r\noplossen van problemen,\r\nhulp bij uitlezen ECU,\r\nen nog meer,\r\n\r\nMIJN GROTE DANK.\r\n\r\nIk ben blij dat jullie altijd met raad en daad,\r\nvia forum, deze Topic in het bizonder,\r\nde FIAT, en uiteraard Cor, geholpen hebben.\r\n\r\nOok dank naar garage ZAGATO, zij stonden altijd klaar om te helpen,\r\nraad, daad en onderdelen.
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2015 6:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi man thumbsup \r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(what goes around,come's around)smurf
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: