Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Turbo probleem olie in inlaat...Probleem???

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rita
Geen lid


Geregistreerd op: 09 Apr 2011
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2013 10:45 am    Onderwerp: Turbo probleem olie in inlaat...Probleem??? Reageren met citaat

Hallo zijn er turbospecialisten?\r\nbij mijn 1.3 turbo zit er olie voor de aanzuigzijde van de turbo\r\nde motor heeft niet echt olieverbruik. turbo geeft wel kracht maar niet zoveel meer als vroeger. we kwamen hier achter door de turbo te controleren op speling na geluid te horen (deze heeft wat radiale speling)\r\nkan de turbo kapot zijn??\r\n\r\nGroet Rita
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur


Geregistreerd op: 22 Aug 2003
Berichten: 3444
Woonplaats: Ruskington,Lincolnshire United Kingdom

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2013 12:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rita,\r\n\r\nLeuk dat je de weg hebt gevonden naar onze website/forum en het verbaasd me dat je met zo'n zeldzame auto (inmiddels zie je ze haast niet meer in t wild rijden) nog geen lid bent geworden?\r\nAls je op onze website hebt gekeken is het eigenlijk een schijntje wat je voor een lidmaatschap mag betalen.\r\n\r\nMaar goed nu even naar je probleem, als ik het zo lees kunnen verschillende dingen de oorzaak zijn.\r\nControleer je oliepeil, te veel olie is absoluut niet goed.\r\nJe carterventilatie zal aangesloten zijn op de aanzuigzijde van je Turbo,dit om allerlei milieutechnische redenen,maar teveel olie zou kunnen duiden op teveel onderdruk in je carter waardoor de olie naar boven komt je turbo in,\r\nWat ook zou kunnen zijn en dan denk aan versleten olieschraap ringen of klepveer rubbers die uitgedroogd zijn en vervangen moeten worden, of ruimte in je klepgeleiders.\r\n\r\nAls je turbo nog genoeg druk geeft (zo'n 0.6 Bar) zou ik me niet erg druk maken, een beetje speling hebben ze allemaal zolang de schoepen maar niet beschadigd zijn zou het volgens mij wel goed moeten zitten.\r\n\r\nVoor een standaard 1.3 zal de turbodruk meter ongeveer net over de helft aangeven.\r\nJe kunt ook nog altijd een compressie test doen op alle cilinders, dan kan je altijd zien of één of meerdere cilinders drukverlies heeft.\r\n\r\nMochten er nog andere leden hun visie hierop willen geven lees je dat snel genoeg.\r\n\r\nSucces het met oplossen van je probleem en mocht je lid willen worden ben je van harte welkom!\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nRuud King,\r\nOprichter & Voorzitter Fiat Uno Club Holland
_________________
Links plakken,rechts pakken! Bumperklevers zitten meestal voor me. Ik denk normaal, denk ik, wat denk jij, hetzelfde hoe ik over jou denk ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Rita
Geen lid


Geregistreerd op: 09 Apr 2011
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2013 9:33 pm    Onderwerp: Soory wel Uno maar geen Turbo Reageren met citaat

Hoi Ruud dank voor je snelle antwoord\r\nHelaas ben ik niet in bezit van een Uno Turbo de Turbo zit in mijn Fiat x1/9\r\nIk heb wel een uno 45 uit 1989 mk1 (zit wel te denken aan clublid)\r\nbedankt voor de tips hiermee gaan we verder kijken.\r\nwe horen af en toe wel een ratelend gelijk achter ons niet altijd.\r\n\r\nGroet Rita
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
basjeturbo
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 20 Aug 2003
Berichten: 1061

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2013 10:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja zoals Ruud aangeeft, olie is er altijd (in mate) is er teveel dan zijn waarschijnlijk zuigerveren versleten en door overdruk in je carter wordt dan olie via de carterventilatie de inlaat ingedrukt.\r\n\r\nklepseals en klepgeleiders leuk maar die olie verdwijnt in je cylinder en verbrand je (dus olieverbruik)\r\n\r\nturbo druk origineel 0.5-0.6. is het minder dan vacuum potje controleren of hij goed werkt en of de dumpvalve wel goed afsluit. is het meer dan kijken of er vacuum slang lek is.
_________________
Diverse onderdelen Uno turbo te koop mail me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rita
Geen lid


Geregistreerd op: 09 Apr 2011
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2013 9:31 am    Onderwerp: ook vel olie in intercooler Reageren met citaat

bedankt voor advies .er zat ook veel olie in de intercooler\r\ndenk dat het toch dan de motor is, de turbo had geen beschadigingen en speling viel mee\r\n\r\nGroet Rita
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur


Geregistreerd op: 22 Aug 2003
Berichten: 3444
Woonplaats: Ruskington,Lincolnshire United Kingdom

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2013 11:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dan zal het moeten zoeken in bijv. klepsteel rubbers (is te doen qua reparatie), daar zou ik als eerste mee beginnen,verbruikt de motor dan nog veel olie dan zouden het bijv. versleten olie schraap ringen of zuigerveren zijn(dat kost ietsje meer om te vervangen....) dus persoonlijk zou ik nu voor de goedkope versie gaan en de klepsteel rubbers laten vervangen, vroeg me trouwens af hoeveel km dit blok gelopen had in jullie X 1/9?\r\n\r\nSucces en groetjes.\r\n\r\nGreetz Ruud aka de grote(het zou zo maar verholpen kunnen zijn)smurf
_________________
Links plakken,rechts pakken! Bumperklevers zitten meestal voor me. Ik denk normaal, denk ik, wat denk jij, hetzelfde hoe ik over jou denk ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Rita
Geen lid


Geregistreerd op: 09 Apr 2011
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 11:14 am    Onderwerp: niet veel gerlopen Reageren met citaat

Alles bij elkaar zal dit bok nog geen ton hebben gelopen.\r\nhier bedoel ik ook mee de uno .de x1/9 sond meer stil door andre problemen. en ik reed daardppr ongeveer 2000km per jaar er mee.\r\nik had er ook allerlij elektronische problemen mee.\r\nmaar daarna reed hij altijd heel goed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
basjeturbo
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 20 Aug 2003
Berichten: 1061

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 3:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wellicht schraapveren die vast zitten door weinig km`s en slitstand.\r\n\r\ncompressietest
_________________
Diverse onderdelen Uno turbo te koop mail me
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.