Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Versnellingsbak raar geluid

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benjamin
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 9:06 pm    Onderwerp: Versnellingsbak raar geluid Reageren met citaat

Mijn '87 1.0 fire maakte een raar geluid aan de aandrijflijn, ik denk dat het uit de versnellingsbak komt.\r\nAls ik stil sta (met of zonder koppeling ingedrukt) hoor ik niks.\r\nAls ik in eerste of tweede sterk accelereer hoor ik het niet,\r\nmaar als ik een constante snelheid rij hoor je een irritant geluid,precies een beetje zoals zagen (maar het is luider dan zingen)\r\n\r\nIk heb de versnellingsbak (65000km) er onder uit gehaald en een andere gemonteerd (met een andere druklager die ik ook nog liggen had), deze wil wat slechter schakelen maar had eerst het geluid niet, na 400km rijden is het geluid weer helemaal terug.\r\nDe versnellingsbakken (5versnellingen) zijn van het type dat de aansturing onder de wagen gebeurd.\r\n\r\n(Ik heb ook een Punto 1.2 staan die juist hetzelfde geluid maakt)\r\n\r\nIk heb nog wel enkele 4versnellingsbakken liggen maar hou het liever bij een 5.\r\nIk heb ook nog enkele nieuwere versnellingsbakken liggen waarvan de aansturing met stang en kabel thv de middenconsole gebeuren maar had dus liever het oude systeem blijven gebruiken.\r\n\r\nIk zag ook in de fiat wphb de versnellingsbak nog gemaakt is met langere 5de versnelling, als iemand zo een heeft heb ik ook wel intresse.\r\n\r\nGreetz, Benjamin
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 10:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gek idee maar is het je dynamo niet?
basjeturbo
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2012 6:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zou vreemd zijn als jij alle bakken kapot heeft, idd ens kijken naar dynamo, waterpomp?\r\n\r\ner zit toch wel olie in de bakken he lol
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: