Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

1.0ie in type1

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benjamin
Geen lid


Geregistreerd op: 22 Aug 2003
Berichten: 875

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2012 9:04 pm    Onderwerp: 1.0ie in type1 Reageren met citaat

Omdat ik mijn '87 1.0fire met carburator even ga gebruiken als dagelijks vervoer wil ik hem wat zuiniger maken,,, omdat ik alle onderdelen van een type2 1.0ie met injectie heb wil ik deze inbouwen.\r\n\r\nMomenteel heb ik beide type2 kabelbomen in het type1 motorcompartiment geplaatst.\r\nDe motor met injectie hangt er ook al in maar ik heb een griepje te pakken en kan daarom niet verder werken.\r\n\r\nOp zich is alles goed gegaan tot hiertoe, aan zo een klein motortje werken zie je alles toch wel snel vooruit gaan!\r\nNu zijn de aansluitfishes van aan de zekeringkast anders. (ik dacht dat deze hetzelfde zou zijn Embarassed )\r\nOmdat ik graag een type1 dashboard wil behouden wil ik niet echt alle andere elektriciteit overleggen.\r\nHeeft iemand de kabelbundel van type2 al in een type1 geplaatst? Wie kan mij verder helpen?\r\n\r\nGreetz, Benjamin
_________________
Uno TD Got boost? Got SMOG!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Marco B
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 18 Aug 2003
Berichten: 2082
Woonplaats: Kaatsheuvel

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2012 10:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb twee keer ene boom van type 2 in 1 gezet\r\nen de oplossing die jij zoekt ik een kwestie van Knippen en plakken (solderen)\r\nde stekkers op de zekering kast en daschboard en satelieten en motor zijn allemaal anders\r\n\r\nmijn ervaring is ook dat de 1.0 carburateur veel zuiniger en sneller is dan de 1.0 injectie
_________________
Als er schroefdraad op zit kan je het altijd weer terug zetten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
benjamin
Geen lid


Geregistreerd op: 22 Aug 2003
Berichten: 875

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 12:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Marco B schreef:
mijn ervaring is ook dat de 1.0 carburateur veel zuiniger en sneller is dan de 1.0 injectie
\r\n\r\n Embarassed \r\n\r\nIk herinner me dat je met een injectie 1op17,5 kon rijden en 1op15 (lees; niet sportief, geen snelweg) geen kunst was\r\nKlopt dat volgens jouw?\r\n\r\nGreetz, Benjamin
_________________
Uno TD Got boost? Got SMOG!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster


Geregistreerd op: 13 Aug 2003
Berichten: 2881
Woonplaats: Schijndel (NB)

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 9:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hadden een 1.0 injectie (die witte die ook op twee wielen door de bocht kon) en die was ook niet echt super zuinig. Wij reden er ongeveer 1 op 13 mee, maar dat kon ook aan de bestuurster liggen Wink\r\n\r\nVoordeel van een injectie is wel dat je niet met de choke en sproeiers loopt te klooien in de winter Wink
_________________
Uno Turbo Project (1992) -> www.roestemmer.nl\r\nFord Focus 1.6 16v Futura Wagon (2005)\r\nFiat Punto 1.2 16v HLX 5deurs (2000)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Marco B
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 18 Aug 2003
Berichten: 2082
Woonplaats: Kaatsheuvel

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn 1.0 type 1 uit 1987 liep destijds 1 op 17 met gemak\r\neen klein beetje moeite 1 op 19\r\nen als je er echt een sport van maakte liep deze 1 op 23\r\n\r\nen haalde 170 km u\r\nreed dan wel 1 op 10
_________________
Als er schroefdraad op zit kan je het altijd weer terug zetten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 7:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik haalde met mijn 1.0 carburateur exact dezelfde waarden als marco hierboven beschrijft. ( ook de 1 op 23)\r\n\r\nMijn panda's 1.0 i.e. deden nooit meer dan 1 op 16.\r\n\r\nde i.e. is niet zuiniger, vermogen is minder, het blokje loopt overigens wel wat soepeler dan met een carburateur.
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 8:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Daniel schreef:
\r\n\r\nMijn panda's 1.0 i.e. deden nooit meer dan 1 op 16.\r\n\r\n
\r\n\r\nVandaar dat die witte zo'n dorst heeft. lol
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 10:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

met een kapotte vacuumvervroeger lusten ze wel een slokje meer ja lol
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Pretpet
F.U.C.H. lid


Geregistreerd op: 06 Sep 2003
Berichten: 633
Woonplaats: Rosmalen

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2012 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Vacuum vervroeger inmiddels gefikst. Was gelukkig nog nieuw te bestellen. Autotje loopt nu ongeveer 1 op 12. Het dak is de boosdoener van de verslechterde stroomlijn.\r\n\r\nPeter
_________________
Geen Uno meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
benjamin
Geen lid


Geregistreerd op: 22 Aug 2003
Berichten: 875

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 4:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok bedankt,\r\nik heb de originele kabelboom terug geplaatst en de 999 motor terug geplaatst (ipv de 994)\r\n\r\nOrigineel wou ik nadat de 994 werkte een 1200 blok plaatsen met computer van de 994 (lees: de 1.2 in een punto zou ook vrij zuinig zijn)\r\n.\r\nZou het de moeite zijn om een 1.2l blok te plaatsen, met 999carburator? (of zou het dan moeilijk worden om hem zuinig te houden bij normaal gebruik uiteraard)\r\n\r\nGreetz, Benjamin
_________________
Uno TD Got boost? Got SMOG!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator


Geregistreerd op: 23 Nov 2004
Berichten: 2582
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 10:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan loopt die 1,2 niet lekker, is maar een klein carburateurtje he. \r\n\r\nde 1,2 MPI is heel zuinig, mijn broertje zijn palio doet 1 op 15. (1000kg hok)
_________________
Daily Driver 1: Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Diesel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.