Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Inhouden Uno 75 SX

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeronimo82
Geen lid

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 7:35 pm    Onderwerp: Inhouden Uno 75 SX Reageren met citaat

Ik ga toch weer via deze manier proberen, het opnieuw inhouden van mijn Uno 1.5 SX te achterhalen.\r\n\r\nAls de motor koud is rijdt deze met lichte horten en stotend.\r\nZodra de motor rond de 90 graden is, begint hij boven de 2500 toeren in te houden. Eerder had de motor dit wanneer hij in zijn vierde en vijfde versnelling reed en ging niet harder dan 80 km/h. Het vermogen valt dan helemaal weg. \r\n\r\nWat ik al nagelopen heb is:\r\n\r\n-Brandstoffilter vervangen (06-03-2012);\r\n-Bougies vonken;\r\n-Brandstofdruk is half december 2011 gemeten en gaf toen 1.1 bar aan;\r\n-Gaspotentiemeter gereinigd (06-03-2012);\r\n-Warmte klep luchtfilterhuis verwijderd evenals de geribbelde aanzuigslang (06-03-2012);\r\n-Brandstofpomprelais vervangen (06-03-2012);\r\n-Elektronische regeleenheid inspuitsysteem vervangen (06-03-2012) oude bleek defect, brandstofpomp sloeg niet meer aan.\r\n\r\nIk heb al bij "Problemen 1.5 SX" van Corbas gekeken en aan de hand daarvan wat punten nagelopen..... hopelijk kan iemand mij verder helpen....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 11:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

1,1 bar?? ik vind het knap dat je auto uberhaubt start (daar heb je eigenlijk al 2 bar voor nodig). Ik zou je pomp eens uit de tank pakken, kijken of het filtertje eronder goor is. En richt maar op een andere pomp. Kijk wel goed uit met het losmaken van de brandstof slangen, die moet je met enige voorzichtigheid behandelen.\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nDaniel
Jeronimo82
Geen lid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 7:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

In het handboek van de Uno staat dat de brandstofpomp bij stationair 1,06 + 0,05 moet zijn.\r\nHet filter onderaan de pomp heb ik in december al verwijderd, zonder enig verschil.\r\n\r\nDe brandstofpomp voor de 1.4 en de 1.5 is hetzelfde.\r\n\r\nGr.
Terug naar boven
Daniel
F.U.C.H. lid/Moderator

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 8:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dat klopt, maar die pomp levert gewoon. Op de slang naar je gasklephuis moet meer dan 2 bar staan. Zo niet pomp kapot.\r\n\r\nJe brandstofdruk naar je injector wordt namelijk niet geregeld door de pomp, die levert altijd even veel. Naarmate jij meer gas geeft gaat er minder benzine via de retourleiding terug de tank in.
Jeronimo82
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2012 12:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Das duidelijk, ik begrijp dat je motor wel blijft lopen alleen niet het maximale eruit kan halen.\r\n\r\nDat klopt inderdaad, heb je toevallig nog een brandstofpomp voor een 1.4/1.5 liggen het Bosch artikelnummer, volgens het handboek hoofdstuk 5, moet zijn 0.580.453.502. \r\nWanneer ik kijk op de site www.mijnautoonderdelen.nl geeft deze het Bosch artikelnummer 0.580.314.152 aan.\r\n\r\nEnig idee welke ik dan aan moet houden?\r\nIk hoor het wel.
Terug naar boven
Jeronimo82
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2012 1:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels een brandstofpomp voor een 1.4 op te kop weten te tikken voor een schappelijk bedrag. Wanneer ik deze binnen heb, ga ik kijken of hiermee het probleem opgelost is.\r\n\r\nZo niet dan kom ik hier weer terug met het vervolg....\r\n\r\nIk las in het handboek dat alle brandstofpompen voor de Uno's 1.0, 1.1, 1.4 & 1.5 allen hetzelfde Boschnummer 0.580.453.502 hebben.\r\nKortom allen uitwisselbaar.
Terug naar boven
Jeronimo82
Geen lid

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 5:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag de brandstofpomp gemonteerd en nu wil de motor niet meer stationair blijven draaien. Inmiddels de bougies vervangen, zaten er al twee jaar in, dit zonder enig succes.\r\n\r\nMogelijk dat iemand het probleem weet??
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: