Fiat Uno Club Holland Forumindex Fiat Uno Club Holland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Onderhoudsmonteur voor mijn Uno turbo

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 8:24 pm    Onderwerp: Onderhoudsmonteur voor mijn Uno turbo Reageren met citaat

Hallo beste turbo vrienden.\r\nIk ben shai aangenaam. Heb na 8 jaar weer een uno turbo aangeschaft.\r\nEn moet je zeggen dat ik het echt heb gemist.\r\nMaar mijn vraag is.\r\nWeet iemand of er in de buurt van amsterdam een goede (betrouwbare)onderhoudsmonteur is voor mijn turbo?\r\n8 jaar geleden ging ik naar Marre maar mijn maat die werkt er niet meer.\r\n\r\nAlvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Bart
F.U.C.H. Bestuur/Webmaster

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 10:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet echt in de buurt van Amsterdam maar in Soest zit iemand van de technische commissie die veel verstand heeft van de Uno turbo: http://www.autofficina.nl/\r\n\r\nOok in Delft kun je wel terecht bij Volvo Amazon service (okee klinkt vreemd maar is een man met het Uno hart op de juiste plek) Smile\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nBart
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2011 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Bart heeft gelijk, je kunt beter bij die personen je Uno in onderhoud geven want mocht je naar de dealer gaan dan pak je zeker de hoofdprijs qua kosten, jou keuze dus enne een Turbo is nou niet een goedkope auto om te rijden....\r\n\r\nGreetz Ruud aka(de grote(Uno hart, Uno virus, wat hebben we nog meer?)smurf)
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2011 4:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartstikke bedankt jongens.\r\nIk heb alleen nog een vraag mijn turbo druk die gaat tot 0.6 bar. (standaart)\r\nik wil hem graag openschroeven kan dit ook bij de monteur in soest?\r\n\r\nAlvast Bedankt
Terug naar boven
Bart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2011 8:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat denk ik wel ja Smile
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2011 11:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

7thSign schreef:
Hartstikke bedankt jongens.\r\nIk heb alleen nog een vraag mijn turbo druk die gaat tot 0.6 bar. (standaart)\r\nik wil hem graag openschroeven kan dit ook bij de monteur in soest?\r\n
\r\n\r\nWel meer dan dat als je hem zn gang laat gaan hahaha\r\n\r\nGreetz Ruud(aka de grote(0.6 Bar, das lang geleden Wink )smurf)
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2011 11:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Turbo druk is bij een 1.3 0.6 en bij een 1.4 0.8 standaard. Opschroeven kan makelijk hou er wel rekening mee dat je max 1 bar met standaard brandstofdruk. Ga je hoger dan zal je ook de brandstof druk aan moeten passen. Wat voor turbo heb je gekocht??? Oude club auto of 1 die we niet kennen. Fototje mischien??? \r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Vervoer wat we hebben\r\nFiat bravo 2.0 16v multijet sport+\r\nFiat ducato maxi 150 multijet (werkbus)\r\nLege plek in de garage voor ??????????\r\nFiat chinquecento sporting abarth 1998\r\nkoga fiets
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Di Nov 08, 2011 8:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een uno uit 1990.\r\nOp de papieren staat hij als een 75 SXI.E.U9 met 83kw.\r\nIk vraag me af of het nou een 1.3 of een 1.4 is.\r\n1372cc is de cilinderinhoud. Is niet zo duidelijk op de papieren.\r\nDe uno was 2 jaar geschorst geweest en heb hem van iemand uit tilburg.\r\nhij heeft 125000 km gelopen en ziet er nog goed uit.Ik zelf zit in de autoschade en ben autospuiter en ga zeker iets moois van deze uno maken.\r\nIk denk zelf dat het een 1.3 is maar die kan toch nooit 83 kw hebben??\r\nfoto's volgen.\r\n\r\ngroetjes
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Di Nov 08, 2011 10:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Verschil is makkelijk te zien, is het een 1.3 dan is de LMM (lucht massa meter) bovenop zwart (in dit geval blauw gespoten)\r\nzie foto\r\n\r\nDit blok is dus aardig verbouwd\r\n\r\nIs het een 1.4 dan ziet het er zo uit!\r\n\r\nMaar zoals jij het omschrijft is het toch wel een 1.4 gezien de cilinder inhoud.\r\n\r\nZeg jij het ons maar!\r\n\r\nGreetz Ruud aka(de grote(Who want's a frikandel)smurf)
Bart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2011 8:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dit niet de Uno van Justin geweest? Een groen metallic als ik me niet vergis. Dan is het in ieder geval een 1.4 en zo te zien aan de papieren een omgekeurde 1.5 sx.
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2011 3:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is wel een 1.4\r\nmet Justin had ik in april dit jaar een afspraak. wou zijn turbo kopen.\r\nMaar zat te veel werk aan.\r\nDit is een andere turbo.\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/577/img0343c.jpg\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/7/img0344vc.jpg/\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/408/img0345be.jpg/\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/9/img0346yb.jpg/\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/16/img0347k.jpg/\r\nhttp://imageshack.us/photo/my-images/827/img0348xt.jpg/
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2011 11:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Das een skone waguh man!\r\n\r\nGreetz Ruud aka(de grote(t blijft een tijdloos ontwerp zo'n Uno)smurf)
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2011 6:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dankjewel beste vriend\r\nmaar ben van plan om hem nog mooier te maken.\r\neffe goed de tijd nemen kijken wat ik nou echt er van wil maken.\r\nIk hou jullie op de hoogte.
Terug naar boven
shivan
F.U.C.H. lid

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2011 8:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens de foto's een goede basis om op te knappen. Mischien iets om lid te worden??? Heeft wel wat voor delen zeker kwa onderdelen. Ben benieuwt hoe de uno er in het echt uit ziet. Leden vergadering mischien?\r\n\r\ngroetjes\r\n\r\nShivan
Vervoer wat we hebben\r\nFiat bravo 2.0 16v multijet sport+\r\nFiat ducato maxi 150 multijet (werkbus)\r\nLege plek in de garage voor ??????????\r\nFiat chinquecento sporting abarth 1998\r\nkoga fiets
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2011 11:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil wel lid worden maar pas als ik de uno helemaal heb opgeknapt.\r\nHij heeft een paar kleine probleempjes.\r\nZoals loopt niet staionair als ie warm is. dan loopt hij tot 2000 toeren.\r\n\r\nDe verwarming blaast alleen koude lucht denk dat de thermostaat de boosdoener is.\r\nMisschien is het wel iets anders dan hoor ik het graag van jullie.\r\n\r\np.s\r\nzijn er geen meetings??\r\nging vroeger vaak naar VW gti club meetings maar toen ontdekte ik de uno turbo en sindsdien is de uno de enige echte race monster. hahaha Twisted Evil
Terug naar boven
/////Ruud King/////
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2011 6:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Meetings, nee niet dit jaar maar we proberen wel aanwezig te zijn op vooral Italiaanse evenementen, alleen helaas zijn die er niet zoveel in Nederland.\r\nDenk dat dit natuurlijk alles met de huidige crisis te maken heeft, maar dat betekend niet dat de leden stil zitten wbt hun Uno's.\r\n\r\nDat er dit jaar geen echte meetings meer zijn (uitgezonderd Auto-Moto Italia in Houten nog, maar daar staan we niet als club) is misschien maar goed ook, het geeft je in dit geval iets meer tijd om de nodige aandacht aan je Uno te geven en m helemaal naar je zin te maken voor volgend jaar.\r\n\r\nWe hebben zowieso altijd een ALV (Algemene Leden vergadering) eind januari dus mocht je dan zin hebben om te komen, je bent dan van harte welkom en je kan dan meteen advies en goede raad inwinnen bij onze overige leden.\r\nIdeeen genoeg dus kan je daar ook weer je voordeel mee doen.\r\n\r\nIk hoop dat ik je hiermee voldoende antwoord heb gegeven en als je met andere vragen zit kan je altijd ons forum raadplegen met de "zoek funtctie" want (bijna) elke vraag is wel eens gesteld (dus staat meestal ook het antwoord/oplossing erbij)\r\n\r\nGreetz Ruud aka(de grote(zoekt en gij zult vinden)smurf)
Jelte
F.U.C.H. Bestuur

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2011 10:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Staat die Turbo wel eens achter de spaklerweg daar aan het water?\r\nVolgens mij heb ik hem wel eens gezien.\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nJelte
7thSign
Geen lid

BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2011 5:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nee is een andere.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fiat Uno Club Holland Forumindex -> Motorische vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: